דף הבית » מדריך אימהות » איך להתנהל עצבנית כאם לגבי התינוק שלה: טיפים ועצות
אמא יכולה להיות עצבנית על התינוק

איך להתנהל עצבנית כאם לגבי התינוק שלה: טיפים ועצות

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

אמהות צריכות לטפל בתינוקות שלהן 24/7 וצריכות לתעדף את הצרכים שלהן על פני אלה של התינוק. זוהי משימה קשה שמגיעה עם הרבה מתח וחרדה. הם הופכים עצבניים לגבי התינוקות שלהם כי הם לא בטוחים איך לטפל בהם. הם מודאגים לגבי התפתחות התינוק והאם הם הורים טובים או לא. אין תשובה נכונה או לא נכונה לשאלות הללו ואמהות צריכות להפסיק לדאוג כל כך.

להלן סרטון המדבר על ניהול הדאגות של אמא לגבי ילדיה:

האם זה נורמלי לפחד ללדת?

יש הרבה סיבות לפחד מלידה. חלקם הם: כאב, פחד מהלא נודע ופוטנציאל הפגיעה בתינוקך.

בשנים האחרונות חלה עלייה של נשים שחוששות ללדת. זה נורמלי שנשים מפחדות במהלך ההריון והלידה. עם זאת, חשוב לנשים אלו לא לתת לפחד לשלוט בחייהן.

נשים צריכות לדעת שזה נורמלי להרגיש פחד במהלך ההיריון והלידה מכיוון שהן יחוו הרבה שינויים זמן קצר לאחר שהן יגלו שהן בהריון. נשים לא צריכות להסס ללדת את התינוק כי הן עלולות להתחרט על כך מאוחר יותר כי תמיד יהיו סיכונים כרוכים בלידה.

איך אני מפסיק לדאוג לתינוק שלי?

כולנו דואגים לתינוקות שלנו. אולי אתה תוהה איך להפסיק לדאוג לתינוק שלך ואיך לחזור ליהנות מהיותך הורה. זה נורמלי לדאוג לתינוק שלך. אבל חשוב לזכור שאתה לא לבד. דאגה לתינוקך עלולה להוביל למתח וחרדה רבים. הנה כמה דרכים להפסיק לדאוג ולמצוא שקט נפשי לעצמך ולילדך:

1) נהלו יומן: כתיבת המחשבות שלכם תעזור לכם לעבד אותן טוב יותר ולהעמיד אותן בפרספקטיבה. זה גם יעזור לך לעקוב אחר המתרחש בעולם סביבך, כך שתוכל להיות מודע יותר למה שקורה עם התינוק שלך בכל עת.

2) מצא מערכת תמיכה: אם אתה מרגיש מוצף, פנה למשפחה או לחברים שיכולים להציע עצות או תמיכה בזמנים קשים אלה

3) שמרו על עצמכם: ודא שאתה מקבל מספיק מנוחה, מתאמן ואוכל טוב. אם אתה מתקשה למצוא את השקט הנפשי שלך, זה עשוי להיות מועיל לפנות לעזרה של יועץ או קבוצת תמיכה

4) צאו החוצה: בילוי בטבע יכול לספק הפוגה מרגיעה מדאגות וחרדה. האוויר הצח והצלילים המרגיעים יכולים לעשות את כל ההבדל.

5) תרגלו נשימות עמוקות

האם תינוקות יכולים לחוש את החרדה של אמהות?

תינוקות רגישים למצבי הרוח של אמם ויכולים לחוש מתי היא חרדה. מחקר זה מצא שתינוקות יכולים לחוש את החרדה של אמהותיהם דרך הדרך שבה הם פועלים כלפיהם. המחקר מצא כי תינוקות יימנעו מקשר עין, ויהפכו פחות אינטראקטיביים ויותר מסוגרים כאשר אמהותיהם חשות חרדה. זהו אחד המחקרים הראשונים שבדקו כיצד תינוקות מגיבים לאמהות שמרגישות חרדה. חשוב להיות מודע לרגשות שלך בזמנים מלחיצים על מנת לספק את הטיפול הטוב ביותר לתינוק שלך.

כיצד משפיע לחץ הורים על התינוק?

כשהורים לחוצים, הם עלולים לגרום נזק לתינוקם. מתח הורים הוא גורם מוביל להתפתחות הפרעות התנהגות אצל ילדים. זה יכול להוביל להיפראקטיביות, תוקפנות וקשיים אחרים. התינוק אינו מסוגל להגיב ללחץ ועלול להגיב באופן שעלול להזיק לתינוק. התקופה שלאחר הלידה אינה קלה עבור כל אמא או אב. בתקופה זו הורים חדשים חייבים ללמוד כיצד להתמודד עם האחריות החדשה שלהם, כמו גם עם הרגשות שלהם. ישנם גורמים רבים שמובילים לעלייה במתח אצל הורים טריים. חלק מהגורמים הללו כוללים חוסר שינה של האם, השינויים הפיזיים החדשים שעמם מתמודדות אמהות, וחוסר הזמן שיש להורים כשהם מגלים שהם בהריון. מתח הורי הוא מצב שכיח שיכול להשפיע רבות על בריאותו והתפתחותו של הילד. התינוק עשוי להיות בעל סיכוי גבוה יותר לסבול מבעיות התנהגות, כגון חרדה, דיכאון והפרעות קשב וריכוז. הורמוני סטרס כמו קורטיזול יכולים לגרום למוח להתפתח בצורה לא תקינה מה שמוביל לבעיות התפתחותיות

צרו איתנו קשר

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן