דף הבית » מדריך אימהות » רק להיות אמא בפייסבוק: איך זה משפיע על הורות?
פשוט להיות אמא פייסבוק

רק להיות אמא בפייסבוק: איך זה משפיע על הורות?

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

יש פתגם שאומר שאמא שתמיד בפייסבוק לא ממש נוכחת בשביל הילדים שלה. הסיבה לכך היא שהיא מבלה יותר זמן באתרי מדיה חברתית מאשר עם ילדיה.

אמא שמבלה את כל זמנה בפייסבוק לא יכולה ליהנות לגמרי מהשהייה עם ילדיה כרגע. הם כל כך מרוכזים במה שהם עושים באינטרנט שהם לא שמים לב למה שקורה בחיי הילד שלהם.

ישנן סיבות רבות לכך שאמהות עשויות לבלות יותר מדי זמן בפייסבוק וייתכן שקשה לדעת אם את אחת מהן. סיבה אחת יכולה להיות שהם מרגישים שזו הדרך היחידה להתחבר לאמהות אחרות או לקבל תמיכה בבעיות הורות. סיבה נוספת יכולה להיות שהם מרגישים שהם צריכים לפרסם תמונות של ילדיהם או לשתף כל רגע ביום שלהם, בעוד סיבה אחרת יכולה להיות שהם פשוט מכורים לרשתות החברתיות ולא יודעים איך לעצור את עצמם מלהשתמש בהם.

כיצד השפיעה המדיה החברתית על ההורות

המדיה החברתית הייתה השפעה עצומה על הדרך בה אנו מתקשרים אחד עם השני. עכשיו זה חלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו. למדיה החברתית הייתה גם השפעה מסוימת על סגנונות ההורות והאופן שבו הורים מתקשרים עם ילדיהם.

הדבר הראשון שעולה בראש כשחושבים על מדיה חברתית והורות הוא איך זה משפיע על רמת המעורבות בין ההורים לילדיהם. הורים נגישים כעת לילדיהם דרך המדיה החברתית יותר מאי פעם, מה שיכול להיות גם טוב וגם רע בהתאם למצב. היבט חשוב נוסף של מדיה חברתית והורות הוא איך זה משפיע על ההערכה העצמית אצל ילדים. ילדים כל הזמן משווים את עצמם לאחרים ברשתות החברתיות, מה שעלול לגרום להם להרגיש לא מספיקים או לא בטוחים לגבי עצמם. המדיה החברתית גם משחקת תפקיד באופן שבו ילדים לומדים על מערכות יחסים, מין, סמים וכו’, מה שיכול להשפיע עליהם לטווח ארוך כשהם גדלים לבגרות.

איך את מנהלת את החשיפה שלך ברשתות החברתיות כאמא

קשה לעמוד בקצב המדיה החברתית כאמא. האחריות לדאוג לילדים ולניהול משק הבית יכולה להיות מכריעה. זה נהיה אפילו יותר קשה כאשר אתה צריך לנהל את הזמן שלך בחוכמה ולדאוג לנוכחות שלך במדיה החברתית בו זמנית.

להלן כמה טיפים כיצד לנהל את החשיפה שלך במדיה החברתית כאמא:

– פרסם תוכן איכותי ולא כמות.

– היה סלקטיבי לגבי מה שאתה מפרסם בפייסבוק, טוויטר ואינסטגרם.

– תזמן פוסטים מראש כדי שלא תצטרך לדאוג לגבי זה במהלך היום או הלילה כאשר אתה עסוק בעבודה או באחריות משפחתית.

– נסו לא לשתף יותר מדי תמונות של ילדיכם מכיוון שזה עלול לגרום להם להרגיש חוסר ביטחון לגבי המראה שלהם מול אחרים ועלול להוביל לבריונות מצד ילדים אחרים שרואים את התמונות הללו באינטרנט.

באילו מדיה חברתית אמהות משתמשות הכי הרבה

אמהות משתמשות במדיה חברתית כדי ליצור קשר עם אמהות אחרות, לשתף את החוויות שלהן ולקבל עצות. בשנים האחרונות חלה עלייה במספר פלטפורמות המדיה החברתית המיועדות במיוחד לאמהות. פלטפורמות אלו מציעות מרחב בטוח לאמהות לחלוק את חוויותיהן ולדון בנושאי הורות. ישנן פלטפורמות מדיה חברתיות רבות בהן אמהות משתמשות. הפופולריים שבהם הם פייסבוק, אינסטגרם ופינטרסט.

פייסבוק היא פלטפורמת המדיה החברתית הפופולרית ביותר עבור אמהות מכיוון שהן יכולות לשתף תמונות של ילדיהן ולדבר עם החברים שלהן באתר זה.

אינסטגרם היא אפליקציית שיתוף תמונות המאפשרת למשתמשים לפרסם תמונות שלהם או כל דבר אחר שהם ירצו לשתף עם העוקבים שלהם.

Pinterest הוא אתר שבו אנשים יכולים ליצור לוחות עם נושאים שונים ואז להצמיד תמונות מאתרים אחרים ללוחות אלה.

צרו איתנו קשר

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן