דף הבית » מידע מקצועי » ההחלטה להיות אמא: זה קשה או לא?
ההחלטה להיות אמא קשה לי

ההחלטה להיות אמא: זה קשה או לא?

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

ההחלטה להיות אמא היא קשה. ישנם גורמים רבים שיכולים להשפיע על תהליך קבלת ההחלטות, כגון גיל האישה, בריאותה ומצבה המשפחתי. ההחלטה להיות אמא יכולה להיות קשה עבור נשים בכל הגילאים והרקעים. תהליך הפיכתה לאם אינו אירוע חד פעמי אלא מתמשך הדורש סבלנות והתמדה. זו לא החלטה קלה אבל גם לא בלתי אפשרית.

להלן סרטון שמדבר על האם עלי להיות אמא:

למה שמישהו אחר יהסס להיות אמא

ההחלטה להפוך לאמא היא אחת ההחלטות החשובות ביותר שמישהו יכול לקבל. זה לא רק ללדת ילד, אלא גם להיות אחראי לחייו של בן אדם אחר.

ישנן סיבות רבות מדוע אנשים מהססים להיות אמא. חלקם עשויים לחשוב שזה קשה מדי ומלחיץ, אחרים עשויים לחשוב שאין להם מספיק זמן לעצמם, ואחרים עשויים לחשוב שהם לא הורים מספיק טובים.

הנה חמש סיבות מדוע מישהו אחר יהסס להיות אמא:

1) ייתכן שמישהו לא ירצה לטפל בילד למשך שארית חייו

2) ייתכן שמישהו לא ירצה לטפל בילד במשרה מלאה

3) ייתכן שמישהו לא ירצה לוותר על הקריירה שלו

4) מישהו אולי לא אוהב ילדים

5) מישהו עלול לפחד מכך שהוא יכול להרשות לעצמו את הכל

מה הדבר הכי קשה בלהיות אמא?

ללדת תינוק היא חוויה משנה חיים. זה הדבר הכי מאתגר שתעשה אי פעם והכי מתגמל. הדבר הכי קשה בלהיות אמא הוא שזו עבודה שצורכת הכל. אתה צריך להיות שם בשביל הילד שלך 24/7, וזה יכול להיות קשה כאשר אתה צריך לבצע עבודה או לדאוג לצרכים שלך. אמהות יכולה להיות מאתגרת, אבל היא גם מגיעה עם סט משלה של שמחות ותגמולים. החלק הקשה ביותר בלהיות אמא הוא הצורך להיות כל הזמן נוכח ומודע לתינוק שלך. אמהות רבות נתקעות במקום קשה מאוד עם תחושת האשמה שהן מרגישות כי הן לא עושות הכל בצורה מושלמת למען ילדיהן, אבל חשוב שתנסי לא להרביץ לעצמך בגלל זה כי את עדיין עושה את הטוב ביותר עבורן. אמהות היא משימה לא קלה והיא יכולה להיות מאוד מאתגרת לפעמים. אמהות היא מסע שכל אישה צריכה לעבור על מנת לצמוח לאדם שהיא רוצה להיות.

מה אתה צריך להתכונן להתמודדות עם אתגרי האימהות

אין להכחיש שאמהות היא עמדה מאתגרת. זה יכול להיות קשה לדאוג לצרכים שלך ושל ילדך.

יש הרבה דברים שאתה צריך להתכונן אליהם לפני שנהיה אמא. חמשת העצות האלה יעזרו לך להתכונן לאמהות ולאתגרים שבפתח.

1) הכן את עצמך נפשית, רגשית ופיזית

2) דע למה לצפות בהריון ולידה

3) למד על הנקה, טיפול בתינוק ואימוני שינה

4) היעזרו בהורים אחרים או ממנטורים שיש להם ניסיון עם ילדים בחייכם

5) קבל כמה שיותר תמיכה מבני משפחה או חברים

דברים שאתה צריך לעשות כדי להיות אמא בטוחה בעצמך

חשוב להיות בטוחה בעצמך כאמא. אתה צריך להיות בטוח ביכולות שלך, ואתה צריך לתמוך בילדים שלך. יש הרבה דברים שאמהות צריכות לעשות כדי להיות בטוחות יותר בעצמן ובכישורי ההורות שלהן. אלה כוללים למידה כיצד לזהות את החוזקות והחולשות שלהם, לבקש עזרה כאשר הם זקוקים לה, קבלת מחמאות מבלי לדאוג לגבי מה שאנשים אחרים עלולים לחשוב, לא להשוות את עצמם לאחרים, ולדבר בעד עצמם כאשר הם זקוקים לעזרה. אמהות רבות נאבקות עם מידת הביטחון העצמי שלהן כאם בגלל האחריות הרבות הנלוות לעצם היותה אמא. אנשים אחרים עשויים לשפוט אותם על מה שהם עושים כאם, וזה יכול לגרום לרמות גבוהות של מתח. אחת הדרכים להיות בטוחים יותר בעצמם היא לקבל מחמאות על כישורי ההורות שלהם מבלי לדאוג מה אנשים אחרים עשויים לחשוב.

צרו איתנו קשר

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן