דף הבית » מדריך אימהות » למה מפחדת להיות אמא? – הסיבות הנפוצות ביותר
מפחדת להיות אמא

למה מפחדת להיות אמא? – הסיבות הנפוצות ביותר

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

נשים מפחדות להיות אמהות כי הן מרגישות שהן לא יוכלו להעניק לילדיהן את החיים הטובים ביותר שאפשר. הם מפחדים להיות עסוקים מדי ולא להיות מסוגלים לבלות מספיק זמן עם ילדיהם.

בעבר ניתן היה לנשים לנהל קריירה ולהקים משפחה. תחומי האחריות של האימהות חולקו בין שני ההורים. אבל עכשיו, כאשר לנשים יש קריירה, הן עדיין מרגישות שהן לא יכולות לעשות את שניהם טוב מבלי להקריב את האחד או את השני. נשים גם דואגות לשפוט אם הן בוחרות באימהות על פני מסלול הקריירה שלהן.

האישה מפחדת להיות אמא מפחדת שחייה ישתנו ולא יהיה לה זמן לעצמה יותר. היא חוששת מהלחצים החברתיים שהיא עלולה לחוות כאם, כגון:

– נשפטת על ידי החברה על כך שאינה מסוגלת לטפל בילדיה;

– מרגישה כאילו לא מגיע לה להביא ילדים לעולם;

– מרגישה מחויבת לעשות הכל למען ילדיה ומזניחה את עצמה;

– איבוד שליטה על הגוף שלה

הסרטון למטה מדבר על פחד להיות אמא:

האם זה נורמלי לפחד מלהפוך לאמא?

יש פחד להפוך לאמא. נשים חוששות מהאחריות הנלווית לתואר, מהעבודה הכרוכה בגידול ילד, ואיך זה ישפיע על הקריירה שלהן.

אמהות יכולה להיות אחת החוויות הכי מתגמלות בחיים, אבל גם אחת המאתגרות ביותר. במקרים מסוימים, נשים עשויות לחשוש להפוך לאמהות כי הן לא חושבות שהן מוכנות או לא רוצות לוותר על הקריירה שלהן. פחד להפוך לאם יכול להיות נורמלי עבור חלק מהנשים שעדיין לא הפכו לאימהות או עבור אלו שטרם הביאו ילדים לעולם. זה נורמלי לפחד מלהפוך לאמא. זה לא קל לאף אחד, לא רק לאמהות. זו מחשבה מפחידה לעבור תהליך של לידה וגידול ילד.

עם זאת, זה לא אומר שאת נידונה להיכשל אם את מפחדת להפוך לאמא. ישנן דרכים רבות שבהן תוכל להכין את עצמך להורות מבלי שתצטרך ללדת בעצמך.

איך להתמודד עם הפחד להיות אמא

הפחד מלהיות אמא הוא תחושה נפוצה איתה מתמודדות אמהות רבות. זה יכול להיות מכריע ומשתק. עם זאת, הדבר החשוב ביותר לזכור הוא שאתה לא לבד ויש אנשים שיעזרו לך לעבור את המסע הזה.

כשזה מגיע לפחד להיות אמא, זה יכול להיות קשה לדעת מה לעשות הלאה. יש הרבה רגשות שמגיעים עם החוויה הזו כמו כעס, עצב, אשמה ועוד. הדרך הטובה ביותר להתגבר על התחושות הללו היא לפנות לתמיכה מחברים ובני משפחה כדי שיוכלו לעזור לך למצוא את הדרך הנכונה למסע שלך.

חשוב לאמהות לדעת שאין להן מה לדאוג כי תמיד ישנן דרכים להתגבר על הפחד ולהפוך להורים טובים יותר.

מהן הסיבות לכך שחלקן חוששות להפוך לאמא

הפחד להפוך לאם הוא אחד הפחדים הנפוצים ביותר שיש לנשים. עם העלייה במספר הנשים שבוחרות לדחות את הלידה לשלב מאוחר יותר בחיים, פחד זה גבר משמעותית.

יש הרבה סיבות מדוע אנשים מסוימים מפחדים להפוך לאמהות. לחלקם יש סיבות אישיות כמו שהם עדיין לא רוצים ילדים, או שהם בכלל לא רוצים ילדים בעוד שאחרים חוששים כי הם חושבים שהם לא יוכלו לטפל בילד שלהם ולספק לו את כל מה שהוא צריך. הפחד יכול לנבוע גם ממה שהחברה מצפה מאמהות – להיות אמא בבית ולגדל את הילד ללא כל עזרה מאף אחד אחר.

יש אנשים שחוששים להפוך לאם בגלל האחריות הכרוכה בכך. עם זאת, ישנן סיבות רבות לכך שחלק מהאנשים בוחרים להפוך לאמהות למרות האתגרים. נשים רבות שחוו הריון ולידה מספרות שלא היו מפספסים זאת לעולם. הם גם מאמינים שחייהם היו הרבה יותר גרועים אם מעולם לא היו אמא. יש אנשים שחוששים להפוך לאמא כי הם חושבים שזה ישנה אותם יותר מדי, או יגרום להם לאבד את זהותם. עם זאת, רוב ההורים אומרים שהפיכתם לאמא הפכה אותם ליותר עצמם, ועזרה להם למצוא את מי שהם באמת.

צרו איתנו קשר

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן