דף הבית » מידע מקצועי » את לא חייבת להיות אמא: זה בסדר?
את לא חייבת להיות אמא

את לא חייבת להיות אמא: זה בסדר?

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

זוהי תפיסה שגויה נפוצה שאת צריכה להיות אמא כדי להיות אמא טובה. ישנן דרכים רבות שבהן תוכלי להיות אמא טובה ועדיין לא להביא ילדים לעולם.

לא צריך להיות אמא כדי להיות אמא מדהימה. אתה עדיין יכול לטפל ביקיריך ולשמח אותם מבלי שיהיו לך ילדים משלך.

אמהות היא תפקיד מאתגר שדורש הרבה עבודה והקרבה. לא תמיד קל ללהטט בין האחריות של להיות אמא עם הקריירה שלך. אבל חשוב לזכור שלא צריך להיות אמא כדי להצליח בקריירה.

אנשים רבים חושבים שהדרך היחידה להצליח בקריירה היא להביא ילדים לעולם, אבל זה לא נכון. אתה יכול להביא ילדים לעולם ועדיין להצליח בעבודה. המפתח הוא לתת לעצמך רשות לקחת זמן לעצמך ולהיטען מחדש בעת הצורך, מבלי להרגיש אשמה על כך.

זה בסדר לא לאהוב להיות אמא?

יש הרבה נשים שמרגישות שאמהות היא לא בשבילן. הם עשויים להתקשות בניסיון למצוא את האיזון הנכון בין חיי המשפחה והעבודה שלהם. זו בעיה שכיחה שנשים רבות מתמודדות איתה.

אנשים רבים נאבקים עם המשמעות של להיות אמא, אבל החברה מתחילה לאט לאט להגיע לרעיון שזה בסדר אם אתה לא רוצה להיות כזה.

התשובה היא כן, זה בסדר לא לאהוב להיות אמא. זה בסדר כי זה לא אומר שאת לא רוצה להיות אמא או שאת לא שמחה להיות כזו.

אמהות יכולה להיות מאתגרת, ויכול להיות קשה למצוא את האיזון בין ההיבטים הרבים והשונים של החיים. יש כל כך הרבה דברים שאמהות צריכות ללהטט בהם: עבודה, משפחה, ילדים, חברים – ולפעמים זה יכול להרגיש מכריע.

זה בסדר לא לאהוב להיות אמא? כן! זה בסדר כי זה לא אומר שאת לא רוצה להיות אמא או שאת לא שמחה להיות כזו.

מה לעשות כשאת לא רוצה להיות אמא?

נשים תמיד הואשמו בחובה להיות אמא. היום, אנשים מפקפקים ברעיון הזה ושואלים אם צריך להגביל אותם.

אנשים מסוימים עשויים לחשוב מה לעשות כאשר הם לא רוצים להיות אמא או שוקלים אימוץ או פונדקאות כאופציה. ישנם דברים רבים ושונים שאנשים אלה יכולים לעשות כדי למצוא שלווה עם ההחלטה שלהם, כמו חיפוש אחר משמעות בחיים או לבלות בתחביבים ותחומי עניין.

חלק מהנשים שאינן מוכנות להפוך לאמהות עשויות עדיין לרצות להביא ילדים לעולם. הם עשויים להיות לא בטוחים איך לעשות את זה ומה האפשרויות שלהם.

הצעד הראשון הוא לדבר עם בן/בת הזוג על ההחלטה ועל הצעדים הבאים שתרצו לנקוט. אתה יכול גם לדבר עם יועץ או איש מקצוע רפואי לקבלת ייעוץ.

האם זה נורמלי להתחרט על הפיכתך לאמא?

נשים רבות נאבקות ברעיון של חרטה. הסיבה לכך היא שהם מבינים טוב יותר מה נדרש כדי להיות הורים וכמה עבודה מושקעת בגידול ילדים. זה מוביל אותם להרגיש שהם קיבלו החלטה שגויה כשהם הפכו לאם.

נשים שילדו לרוב חשות חרטה על ההחלטה שהן קיבלו להפוך לאם. זה מובן בגלל העובדה שזה יכול להיות מאתגר וקשה ללהטט בין להיות אמא עם אחריות אישית ומקצועית אחרת.

האם זה נורמלי להתחרט על הפיכתך לאמא?

כן, נשים ואמהות רבות חשות לעתים קרובות חרטה על הבאת ילדים לעולם. אין זה נדיר שלאמהות טריות יש רגשות אשמה ועצב לאחר הלידה.

ישנם מספר גורמים שתורמים לתחושות החרטה בהפיכתו לאמא, ביניהם: חוסר שינה, חוסר זמן לטיפול עצמי, חוסר זמן לחברים, דאגה כיצד הילד ישפיע על הקריירה או מערכות היחסים שלו וכו’.

האם זה נורמלי לא לרצות להיות ליד הילד שלך?

זה נורמלי לא לרצות להיות ליד הילד שלך. זוהי תגובה טבעית לתחושת המום ולחוץ מהדרישות של ההורות.

חלק מההורים עלולים להרגיש שהילדים שלהם יותר מדי בשבילם והם פשוט לא רוצים להתעסק בזה יותר, בעוד שאחרים עשויים להרגיש שילדיהם תובעניים מדי ואין להם מספיק זמן לעצמם.

אבל זה לא אומר שאתה צריך להפסיק לנסות. אולי כדאי שתבדוק כמה אסטרטגיות ופעילויות שיעזרו לך לעבור את התקופה הקשה הזו ולתת לילדך את ההתחלה הטובה ביותר בחיים – לא משנה באיזה שלב הוא נמצא מבחינה התפתחותית.

צרו איתנו קשר

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן