דף הבית » מידע מקצועי » מה גורם לאמא לעייפה: סיבות עיקריות
נמאס לי להיות אמא

מה גורם לאמא לעייפה: סיבות עיקריות

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

נשים רבות מוצאות את עצמן מרגישות עייפות, סחוטות ומוצפות לאחר הלידה. זה נובע מהשינויים הפיזיים והרגשיים שקורים להן במהלך ההריון והלידה. אמהות יכולה להיות חוויה מתגמלת, אבל היא גם יכולה להיות מאוד מאתגרת לפעמים. ישנן סיבות רבות מדוע אמהות מרגישות עייפות, כולל השינויים הפיזיים המתרחשים במהלך ההריון והלידה וכן האתגרים הרגשיים של להיות אם טרייה. נשים רבות מוצאות את עצמן מותשות לאחר הלידה בגלל השינויים הפיזיים והרגשיים שלהן. אלה כוללים עלייה במשקל, חוסר איזון הורמונלי וחוסר שינה. חלק מהאמהות עשויות להתקשות להסתגל לשינוי המיידי באורח חייהן לאחר הלידה. יש אמהות שמוצאות את עצמן שמות את הצרכים של בן זוגן לפני שלהם בגלל האמהות, מה שעלול להוביל לאשמה וחרטה.

להלן סרטון שמדבר על שנמאס לי להיות אמא:

למה יש אמהות שמרגישות לא מסופקות כאמא?

לא קל למצוא את התשובה לשאלה זו. עם זאת, ישנם כמה גורמים נפוצים התורמים לתחושת חוסר סיפוק כאם. גורם אחד כזה הוא שלאמהות יש הרבה לחץ עליהן להיות מושלמות ולעשות הכל בצורה מושלמת. גורם נוסף הוא חוסר זמן לאמהות באופן כללי. עם הגידול במספר האחריות, קשה לאמהות לטפל בעצמן ובילדיהן בו זמנית. אמהות היא חוויה מאוד מתגמלת אבל היא גם יכולה להיות מאוד מאתגרת. חשוב לזכור שאמהות היא לא קלה והיא לא מגיעה עם חוברת הוראות.

סימני תשישות אצל אמהות

סימני תשישות אצל אמהות הם די שכיחים מכיוון שלעתים קרובות הן הראשונות שמופעלות בלחץ. ישנם סימנים רבים שיכולים להעיד על כך שאמא מותשת וזקוקה להפסקה. במאמר זה, פירטנו כמה מהסימנים הנפוצים ביותר לתשישות אצל אמהות.

סימני תשישות אצל אמהות לרוב מתעלמים ולא לוקחים ברצינות. עם זאת, חשוב להכיר את הסימנים של אמהות הנאבקות בתשישות.

סימני תשישות אצל אמהות כוללים:

1. חוסר מוטיבציה לעשות דברים שהם נהנו לעשות לפני שהפכו לאמא

2. הרגשה שהם לא משיגים כלום במהלך היום

3. תחושת תסכול וכעס על התנהגות ילדיהם

4. תחושת אשמה על כך שלא בילו מספיק זמן עם ילדיהם

אמהות צריכות לקחת הפסקות כשהן מרגישות שרמות האנרגיה שלהן נמוכות והן צריכות להיטען מחדש. הם צריכים גם לוודא שהם לא דוחפים את עצמם יותר מדי ולעבוד על שינה מספקת, פעילות גופנית וחברתית עם חברים ובני משפחה.

חלק קשה באמא

החלק הקשה של האם הוא שלב בו היא נאלצת להתמודד עם ההשלכות של מעשיה. זהו שלב קריטי שיכול להפוך או לשבור את עתיד האם והילד. ניתן לראות בחלק הקשה של אמא רכבת הרים רגשית שבה כל הרגשות נמצאים במלוא המרץ. אמהות היא לא קלה, והיא לא מגיעה עם שום מדריך או ספר הדרכה, אבל יש כמה דברים שכל אמא טרייה צריכה לדעת על המאבק הזה.1. ככל שאתה אוהב יותר את ילדך, כך קשה יותר להיפרד. זוהי אמת אוניברסלית מכיוון שכל הורה יודע שכל ילד גדל, וככל שהוא יגדל, הוא יהפוך לעצמאי יותר. עם זאת, זה לא אומר שזה צריך להיות קשה להורים כי יש דברים שאפשר לעשות כדי להקל על המעבר.2. המעבר מתינוק לילד קשה כי הילד יוכל לדבר ולהבין יותר ממה שאתה יכול לדמיין. משמעות הדבר היא שרמת ההבנה החדשה של ילד כשהוא מתאים לגילו יוצרת קונפליקט במוחו של ההורה מכיוון שיש להם פחות שליטה על מה שילדיו יודעים ומבינים. 3. הורות היא עבודה לכל החיים, והילד שלך לעולם לא ייצא מהידיים שלך. למרות שאולי כל החיים שלהם מתוכננים עבורם, הם תמיד מפתחים תחומי עניין ותחביבים חדשים שמשנים את השקפתם על דברים. זה אומר שאתה כל הזמן צריך להסתגל ולשנות את הדרך שבה אתה הורה בהתאם, כי ילדים הם לא יצורים עומדים.4. חשוב שתכינו את ילדיכם למציאות החיים ותבינו את ההשלכות והאחריות שלהם.

למה אמא ​​פורשת?

למה אמא ​​פורשת? התשובה היא שאמא צריכה לפרוש לאחר שסיימה את הקריירה שלה ואין לה יותר אחריות על ילדיה. הסיבה היא שברגע שהילדים גדלים, האם יכולה להתמקד שוב בעצמה. יהיה לה יותר זמן לבלות עם חברים, משפחה ותחביבים שאולי לא היה לה זמן אליהם בזמן גידול הילדים. ישנן גם סיבות אחרות מדוע אמא עשויה לרצות לפרוש כמו טיפול בהורים מזדקנים או רצון ליהנות מהחיים ללא אחריות להיות הורה.

צרו איתנו קשר

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן