דף הבית » מידע מקצועי » סיבות מובילות שאישה לא רוצה להיות אמא
לא רוצה להיות אמא

סיבות מובילות שאישה לא רוצה להיות אמא

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

בעבר, האפשרויות היחידות שעומדות בפני אישה שלא רצתה להיות אמא היו אימוץ או הפלה. היום יש עוד הרבה אפשרויות.

אישה יכולה לבחור להביא ילד לעולם ואז למסור אותו לאימוץ. היא יכולה גם לבחור שלא להביא ילדים לעולם, והיא יכולה להשתמש בטיפול הורמונלי או בניתוח כאמצעי מניעה.

יש אנשים שלא רוצים להיות אמא. הם מרגישים שהם לא מוכנים לאחריות או שאין להם את הכישורים להיות הורים טובים.

זו החלטה מאוד אישית ואין תשובות נכונות או לא נכונות. הדבר היחיד שאתה יכול לעשות הוא לדבר על הרגשות והמחשבות שלך עם מישהו שאתה סומך עליו ושמבין מה עובר עליך.

להלן סרטון שמדבר על אני לא רוצה להיות אמא:

מה לעשות אם את לא רוצה להיות אמא?

ההחלטה לא להביא ילדים היא החלטה אישית. זו אחת ההחלטות החשובות ביותר שמישהו יכול לקבל במהלך חייו. ישנן סיבות רבות מדוע אנשים בוחרים לא להביא ילדים לעולם, אך כולן תקפות.

יש אנשים שבוחרים לא להביא ילדים לעולם כי הם לא רוצים להביא בן אדם אחר לעולם כשיש בו כבר כל כך הרבה בעיות. יש אנשים שלא רוצים לשבש את אורח החיים או הקריירה שלהם, ויש אנשים שפשוט לא מרגישים שהם מוכנים להורות.

הצעד הראשון הוא לקבל את האמת שאת לא רוצה להיות אמא.

השלב השני הוא להחליט מה אתה רוצה לעשות עם החיים שלך. זה יכול להיות כל דבר, אבל זה צריך להיות משהו שאתה נהנה ממנו ומשהו שגורם לך להרגיש סיפוק.

השלב השלישי הוא לפרסם את ההחלטה שלך בפומבי, על ידי הסבר לחברים ובני משפחה על כך. זה עוזר להרפות מכל אשמה או בושה על כך שאינך רוצה אימהות לעצמך.

האם זה בסדר לא לרצות להיות הורה?

מאמר זה יבדוק מה זה אומר לא לרצות להיות הורה וידון מדוע זה בסדר, ואם יש חריגים.

ישנן סיבות רבות מדוע מישהו לא רוצה להיות הורה. חלק מהאנשים פשוט לא רוצים את האחריות לדאוג לאדם אחר, בעוד שיש אנשים שיש להם בעיות עם ההורים שלהם שגורמות להם להרגיש שהם לא רוצים לשחזר את סגנון ההורות שלהם עם הילד שלהם. בלי קשר לסיבה, זה בסדר לא לרצות להיות הורה.

לאנשים רבים יש תפיסה שגויה שאם אתה לא רוצה להיות הורה, אז אתה לא רוצה לאהוב את בן הזוג שלך. אבל זה לא נכון.

זה נורמלי לחלוטין לא לרצות להיות הורה. יש לכך סיבות רבות: יש אנשים שפשוט לא אוהבים ילדים, יש אנשים שחושבים שזה יפריע להם לאורח החיים ולקריירה, ויש אנשים שמאמינים שהם יעשו הורים איומים.

אנחנו לא צריכים לשפוט מישהו שלא רוצה ילדים כי לכל אחד יש את הזכות לחיות את חייו כרצונו.

האם זה נורמלי להתחרט על הפיכתך לאמא?

התשובה היא כן. זה נורמלי להצטער על הפיכתך לאמא.

זה טבעי להרגיש דברים שונים כשאתה הופכת לאמא, וזה לא פסול להרגיש חרטה בגלל השינוי בחייך. זה יכול להיות קשה להסתגל לשינויים החדשים, אבל יש דרכים שבהן תוכל להתגבר על התחושה הזו ולוודא שאתה מרוצה מההחלטה שלך.

יש אמהות שמתחרטות על הפיכתן לאמהות כי הן לא רוצות שחייהן ישתנו, או שהן לא רוצות שהגוף שלהן ישתנה. אבל יש גם אמהות שמתחרטות על כך כי הן חושבות שזה היה מוקדם מדי, או שלא היה להן מספיק זמן לעצמן.

התשובה אינה ברורה כפי שהיא עשויה להיראות. יש אמהות שמתחרטות על הפיכתן לאם כי הן לא מוכנות לטפל בילד. אחרים מתחרטים על כך כי הם לא מסוגלים לחיות את החיים שהם רצו כשהם אמא.

ההחלטה להפוך להורה היא אחת ההחלטות החשובות בחיים. זה יכול לשנות את חייך במובנים רבים, גם טובים וגם רעים. אבל יש כמה דברים שכדאי לדעת לפני קבלת החלטה זו:

זה נורמלי להצטער על הפיכתך לאמא אם את לא מוכנה לאחריות או אם לא רצית להיות אמא

האם אנשים עם ילדים מאושרים יותר?

השאלה האם אנשים עם ילדים מאושרים יותר מאלה שאין להם היא לא קלה לענות. הרבה תלוי בנסיבות המשפחה, ובאופן שבו הם מגדלים את ילדיהם.

ישנן עדויות המצביעות על כך שהורים עשויים להיות פחות מאושרים מאשר שאינם הורים, אך לא ברור עד כמה זה נובע מהורות או מגורמים אחרים.

ישנם גורמים רבים שמשפיעים על מידת האושר של האדם. למשל, כמות הכסף שהם מרוויחים, מערכות היחסים שלהם עם חברים ובני משפחה, ואפילו בריאותם הנפשית. אבל גורם אחד שאנחנו לא חושבים עליו לעתים קרובות הוא האם יש להם ילדים או לא.

מחקר שנעשה ב-2016 מצא שאנשים שיש להם ילדים מאושרים יותר מאנשים שאין להם. המחקר מצא שלאנשים עם ילדים היה יותר אושר בחיים מאשר לאלה בלעדיהם ושההבדל הזה היה מובהק סטטיסטית.

צרו איתנו קשר

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן