דף הבית » מידע מקצועי » את מוכנה להיות אמא עבור 4 הדברים האלה.
כיצד יודעים שאת בשלה להיות אמא

את מוכנה להיות אמא עבור 4 הדברים האלה.

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

להיות אמא זו החלטה גדולה. זה יכול להיות מאתגר והתהליך לא תמיד קל. אבל זה שווה את המאמץ. כשזה מגיע להיות אמא, אין תשובה נכונה או לא נכונה. זו החלטה אישית שכל אישה צריכה לקבל בתנאים שלה. ישנם גורמים רבים שיכולים לעזור לך לקבוע אם את מוכנה לאמהות. הצעד הראשון להפוך לאמא הוא לדעת שאת מוכנה לקחת על עצמך את האחריות הזו. גורמים רבים יעזרו לך לענות על שאלה זו, אך הנה כמה מהחשובים שבהם:

– גילך: ככל שתתבגר, כך יגדל הסיכוי שהבריאות שלך תרד.

– בן הזוג שלך: אם לבן הזוג שלך יש ילדים, הוא או היא צריכים להיות מוכנים לקחת על עצמו יותר אחריות עבורם ולספק תמיכה ואהבה לתינוק החדש שלהם. אם הם לא, אולי זה לא יעבוד לך טוב בטווח הארוך.

– הכספים שלך: צריך לחסוך לך מספיק כסף למקרי חירום וכדי לטפל בעצמך ובילד שלך כשהם יהיו גדולים יותר. אינך רוצה לדאוג מהיכן תבוא הארוחה הבאה שלך או האם תוכל לשלם את שכר הדירה או לא.

– האישיות שלך: האם יש לך את הסבלנות הנדרשת כדי לטפל בילד? כל פחד מאיבוד שליטה על חייך או מלהיות אמא עלול לגרום ללחץ וחרדה, ולהוריד את הסיכויים שלך להתעברות.

– הגוף שלך: אם יש בעיות בריאותיות כלשהן הקשורות להריון, כמו לחץ דם גבוה או סוכרת, יש לטפל בהן לפני שמנסים להיכנס להריון. הצעד הראשון הוא שהם רוצים להיות הורים.

להלן סרטון שמדבר על הסימנים לכך שאת מוכנה להיות אמא:

מתי כדאי להביא ילדים?

ההחלטה להביא ילדים היא ההחלטה הגדולה ביותר שתקבל אי פעם. כולנו יודעים שההחלטה להביא ילד לעולם אינה קלה. זה כרוך בהרבה חשיבה, תכנון והכנה. אבל מתי אתה יודע שהגיע הזמן להתחיל לתכנן לילדים חשוב להבין שכשזה מגיע ללדת ילדים, תמיד יהיו עליות ומורדות. יתכן ואתה תוהה אם בכלל כדאי לך ללדת ילדים, או שכדאי לך לחכות לזמן הנכון. חשוב שתהיה לך הבנה ברורה מתי אתה צריך להביא ילדים. ישנם גורמים רבים שתורמים להחלטה מתי להביא ילדים לעולם, ואת הגורמים הללו לא תמיד קל לחזות.

יש כמה הנחיות כלליות שיכולות לעזור לך להחליט אם הגיע הזמן להקים משפחה או לא:

– בסוף שנות ה-20 או ה-30 שלך: אתה בשיא הפוריות שלך וככל הנראה מוכן לנישואין וילדים

– באמצע שנות ה-30 או ה-40 שלך: אתה עדיין בשיא הפוריות שלך, אבל אתה עלול להתחיל להרגיש קצת פחות כמו להביא ילדים לעולם

– בתחילת שנות ה-50 שלך: אתה נמצא בפוריות הנמוכה ביותר שלך, ובמקרים מסוימים, אולי מבוגר מדי בשביל להביא ילדים לעולם.

מהו הגיל המושלם להביא ילדים?

אין גיל מושלם להביא ילדים לעולם. זה משתנה מאדם לאדם, ולכן קשה להצביע על גיל מסוים. אבל באופן כללי, גיל הילדים שלך צריך להיקבע לפי מתי אתה מרגיש מוכן אליהם ומתי הם מרגישים מוכנים בשבילך. הרבה גורמים נכנסים לתמונה כשמחליטים על הגיל המושלם להביא ילדים לעולם. לדוגמה, אנשים מסוימים יציבים יותר מבחינה כלכלית מאחרים ואולי ירצו לחכות עד שיתחתנו לפני שיביאו ילדים לעולם. יש אנשים שרוצים שילדיהם יהיו קרובים בגיל כך שיוכלו לעזור זה לזה במאבקי החיים, כמו גם ליהנות מחברתו של זה במהלך שנות ילדותם. מסגרת הזמן הטובה ביותר להולדת ילדים היא בין הגילאים 20-40 כי זה הזמן שבו רוב האנשים יציבים כלכלית וסביר להניח שהם מסוגלים להתמודד עם הורות בקלות.

איך לדעת אם אתה רוצה לשמור על תינוק

ישנם מספר גורמים שכדאי לקחת בחשבון לפני שתחליטו אם לשמור על תינוקכם או לא. אין דרך לדעת מה צופן העתיד, אבל אם אתה מרגיש שזו ההחלטה הנכונה עבורך, אז אתה צריך להמשיך ולעשות את זה.

לפעמים חשוב לדעת מה אתה רוצה כדי לקבל את ההחלטה הטובה ביותר. זה יכול להיות תהליך קשה, במיוחד כאשר אינך בטוח אם אתה רוצה לשמור על התינוק. ישנם דברים רבים שיכולים לעזור לך להחליט אם אתה רוצה להשאיר את התינוק או לא. אחד מאלה הוא על ידי שאלת את עצמך איך ייראו חייך עם הילד הזה. אם זה אומר שהחיים שלך ישתנו יותר מדי, אז אולי עדיף לכל המעורבים אם הילד יימסר לאימוץ.

להלן מספר שאלות נוספות שעשויות לעזור:

– איך ארגיש עם הבאת ילד לעולם?

– איך היו נראים חיי בלי הילד הזה?

– מה יקרה אם אחליט לוותר על הילד הזה?

צרו איתנו קשר

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן