דף הבית » מידע מקצועי » סיבות נפוצות מדוע ילדה לא רוצה להיות עם אמה
ילדה לא רוצה להיות עם אמא

סיבות נפוצות מדוע ילדה לא רוצה להיות עם אמה

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

יש בנות שלא מעוניינות להיות עם אמהותיהן, בעוד שאחרות מתקשות לחיות בנפרד מאמהותיהן. מדובר בנושא מורכב שיש לו כמה היבטים וגורמים שונים התורמים לו. בנות רבות אינן רוצות להיות עם האמהות שלהן כי הן מאמינות שהן אינן מסוגלות לספק להן את האהבה והתשומת לב להן זקוקות. הם גם מרגישים שנוכחות האם עלולה להוביל אותם לדרך של התנהגות הרסנית, כגון שימוש בסמים או הפקרות. הסיבות לכך שבנות מסוימות אינן רוצות להיות עם אמהותיהן משתנות בהתאם לגורמים ומצבים שונים. אבל כמה מהנפוצים ביותר הם:

הבת לא רוצה להיות עם אמה בגלל הסיבות הבאות.

1. האם הייתה הורה מתעלל והבת רוצה להתרחק מזה.

2. האם מכורה לעבודה ואין לה מספיק זמן לבתה.

3. האם שולטת מדי בחיי בתה ואינה נותנת לה לעסוק בתחומי העניין או התחביבים שלה.

4. האם לא נתנה לבתם מספיק זמן כשהייתה ילדה, אז עכשיו הבת לא רוצה לבלות איתה גם כמבוגרת.

5. לאמא יש יותר מדי כסף, ולכן היא לא צריכה לפרנס את עצמה או את משפחתה, מה שמקשה על הבת לסמוך עליה בכלכלתה ברגע שהם מבוגרים יחד במשק בית אחד

6. האם אינה מעוררת חיבה, מה שמקשה על הבת להרגיש אהובה על ידם.

להלן סרטון המדבר על הורים שילדיהם דחו:

מה אתה עושה כשהילד שלך לא רוצה לראות את אמא שלו?

כאשר ילד לא רוצה לראות את אמא שלו, חשוב שהורים יבינו את ההבדל בין ילד שלא רוצה לראות את אמא שלו לבין ילד שלא מכבד.

הצעד הראשון בטיפול במצב זה הוא ללמוד כיצד להבדיל בין שני התרחישים השונים הללו. השלב הבא הוא להבין מה הילד שלך רוצה ממך. אם הילד שלך רוצה תשומת לב, אז אתה צריך לתת לו את תשומת הלב הזו. אם הם לא רוצים אותך שם, אז הגיע הזמן לקצת אהבה קשה ולהבין למה הם לא רוצים אותך בסביבה. כשהילד שלך לא רוצה לראות את אמא שלו, זה יכול להיות קשה. אתה עלול להרגיש שהם מענישים אותך או שהם לא אוהבים אותך יותר. חשוב לא להיכנס לפאניקה ולהשתדל לא לקחת את זה אישית. אם ילדכם עובר יום קשה והוא מרגיש עצוב, עדיף לו אם הוא יוכל לחזור הביתה ולדבר על מה שקורה עם מישהו שאכפת לו ממנו. אם הם מתקשים בבית הספר או חווים טראומה כלשהי, אולי עדיף להם אם הם ידברו על מה שקרה עם המטפל או היועץ שלהם.

כאשר ילד לא רוצה לראות את אמא שלו, זה יכול להיות בגלל סיבות רבות כגון:

– הם כועסים על אמא שלהם

– הם כועסים על אמא שלהם

– הם מרגישים שהזניחו אותם או נטשו אותם

– הם מרגישים לא בטוחים או מאוימים בנוכחותך

האם זה נורמלי שילד דוחה הורה?

כולנו יודעים שלא תמיד קל לגדל ילדים. הם לא תמיד צייתנים והם לא תמיד רוצים לעשות מה שאנחנו אומרים. לפעמים, קשה להורים לקבל את העובדה שילדם דחה אותם. זה נורמלי שילד דוחה הורה. זה יכול להיות בגלל העובדה שהם לא מרגישים אהובים או רצויים על ידי הוריהם, או אולי בגלל שהוריהם הזניחו אותם בדרך כלשהי. ילדות יכולה להיות קשה עבור ילדים ותהליך ההתבגרות כולל לעתים קרובות תקופות של דחייה וכעס. זה יכול להיות קשה גם להורה וגם לילד, אבל זה יכול גם להוביל להבנה של מי הם. זה נורמלי שילדים דוחים את הוריהם אם הם מרגישים שהם לא מבינים אותם או אם להורה אין זמן להקשיב או לגלות הבנה כלפי רגשותיהם. על מנת להבין מדוע ילד עלול לדחות את הוריו, חשוב שההורה יבין כיצד ילדים מתפתחים וגדלים למבוגרים.

מהם הסימנים של ילד כפוי טובה?

חוסר תודה היא תכונת אופי שניתן ללמוד בגיל צעיר. חשוב לזהות את הסימנים של ילד כפוי טובה כדי שההורים יוכלו לנקוט בצעדים הדרושים כדי למנוע ממנו להפוך להרגל.

חוסר תודה זה כשמישהו לא מעריך את מה שיש לו וממציא תירוצים למה צריך לתת לו יותר. כאשר ילדים אינם אסירי תודה, הם עשויים גם לצפות מהוריהם לספק להם כל מה שהם רוצים ללא כל מאמץ מצידם.

ישנם סימנים רבים לילד כפוי טובה כגון:

-הם לא מעריכים את מה שאתה עושה עבורם;

-הם אף פעם לא מודים להורים או למורים שלהם על שום דבר;

-הם לא יודעים איך להתיידד עם ילדים אחרים בני גילם;

-אין להם כבוד לזקנים שלהם.

צרו איתנו קשר

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן