דף הבית » מדריך אימהות » מהן הזכויות להיות אמא? – דבר שאתה צריך לדעת
הזכות להיות אמא

מהן הזכויות להיות אמא? – דבר שאתה צריך לדעת

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

הזכות להיות אמא היא נושא מאוד שנוי במחלוקת. לעתים קרובות רואים זאת כזכותה של אישה להחליט מה היא רוצה לעשות עם גופה ומתי היא רוצה להביא ילדים לעולם. אבל, זה גם נתפס כפגיעה בזכויות של גברים שרוצים להביא ילדים לעולם ושל נשים שלא רוצות ילדים.

אנשים רבים מאמינים שיש להשאיר את ההחלטה בידי הפרט, כדי שיוכל להחליט מה הכי מתאים להם. אם אישה רוצה ילדים ואין לה ילדים, אז צריך לאפשר לה להרות בלי שום השלכות. מצד שני, אם היא לא רוצה ילדים אז לא אמורות להיות השלכות גם לגביה.

להלן סרטון המדבר על הזכות להיות אמא:

למה להיות אמא זו פריבילגיה?

פעולת הענקת חיים לבן אדם חדש היא זכות. זו זכות שבתמורה גורמת לאימהות של הילדים האלה להרגיש סיפוק ומאושר.

אמהות היא חוויה חשובה ועוצמתית שיכולה לשנות את חייהם של אנשים. עם זאת, לא תמיד קל להיות אמא. יש אמהות שמתמודדות עם קשיים בקריירה או במערכות היחסים שלהן כי הן צריכות לטפל בילדיהן.

כמה סיבות למה להיות אמא זו פריבילגיה:

– זה נותן לך את ההזדמנות לראות את הילד שלך גדל והופך לאדם עצמאי שעושה את הבחירות שלו

– אתה יכול ללמד את ילדך על שיעורי חיים

– זה עוזר לך לפתח מיומנויות שלא יסולא בפז כמו סבלנות, אמפתיה, הבנה

– זה מלמד אותך איך לטפח אחרים

– אתה מקבל את ההזדמנות לראות את הילד שלך חווה שמחה ועצב

– זה נותן לך תחושה של מטרה, הגשמה עצמית וגילוי

מה המטרה בחיים כאמא?

אינסטינקט אימהי הוא תופעה מורכבת ומסתורית. זה כוח שאמהות מרגישות כשיש להן ילדים משלהן, אבל אפשר להרגיש אותו גם בדרכים אחרות. ישנן תיאוריות רבות ושונות לגבי מהי מטרת החיים כאם, אך דבר אחד המשותף לתיאוריות הללו הוא שזה לא רק ללדת ילדים או ללדת תינוקות.

מטרת החיים כאם יכולה להיות לפרנס את משפחתה, לטפל בילדיה או לגדל אותם לאנשים טובי לב שיתרמו לחברה ויהפכו את העולם למקום טוב יותר.

השפעות האמהות על אישה

השפעות האימהות על האישה הן רבות. זה משפיע עליה פיזית, נפשית ורגשית. ההשפעות הפיזיות של האימהות כוללות שינויים במבנה הגוף ובמשקל. עם זאת, ההשפעות המנטליות והרגשיות חשובות יותר מכיוון שהן משפיעות על ההערכה העצמית, הביטחון והאושר של האישה.

אמהות מרגישות שהן צריכות להיות מושלמות כל הזמן – או בהיותן סופר אמא או בהיותן מושלמות בעבודה שלהן. זה יכול להוביל לדיכאון וחרדה עבור אמהות טריות שאולי לא מרגישות שהן יכולות לעשות משהו כמו שצריך ברגע שהתינוק שלהן נולד. יש גם כמה השפעות חיוביות כמו:

– הערכה עצמית מוגברת

– עלייה ברמות האושר

– שיפור הבריאות והרווחה

– רמות גבוהות יותר של אמפתיה

ההשפעות החיוביות של האימהות על האישה אינן תמיד ברורות במבט ראשון, אך ניתן לראות אותן לאורך זמן ככל שחייה של האישה מתקדמים.

תפקידה של האם בחברה

אמהות תמיד נחשבו לאחד האנשים החשובים בחברה. הם מלמדים את ילדיהם ערכים ומוסר ובמקביל מלמדים אותם כיצד להתנהג נכון. אמהות גם מלמדות את ילדיהן איך להיות מבוגרים אחראיים באמצעות חינוך ראוי ומשמעת שהן מקימות גם עבורן. 5 התפקידים המובילים של אמא בחברה:

1) אינסטינקטים אימהיים: אמהות יודעות מה הילד שלהן צריך טוב יותר מכל אחד אחר על פני כדור הארץ כי הן היו שם מאז ההתעברות. זו הסיבה לאמהות יש אינסטינקטים אימהיים שהופכים אותן למורות מושלמות עבור ילדיהן.

2) אמהות מלמדות ילדים לכבד: לא רק אמהות מלמדות את ילדיהן כיצד לכבד, אלא שהן גם משרות תחושת נאמנות זו כלפי זו שתמיד צריכה להיות לילדים.

3) אמהות מלמדות את ילדיהן על אחריות: אמא תמיד מלמדת את ילדיהן על אחריות באמצעות משמעת וחינוך נאותים. הם גם מלמדים אותם להיות מבוגרים אחראיים על ידי הקניית ערכים והחדרת אהבה ללא תנאי לילדיהם.

4) לאמהות יש יכולת להתחבר עם כל אחד: אמהות ידועות בכך שהן מסוגלות להתחבר עם כל אחד, גם כאלו שאין להן רצון להתחבר. הם גם טובים בקריאת שפת גוף כמו גם לדעת מתי משהו לא בסדר או אם מישהו משקר.

5) אמהות הן הכוח של משפחתן: אמהות הן עמוד השדרה של משפחתן מכיוון שהן נותנות כוח למשפחתן הן במעשיהן והן במילים שלהן. הם גם אלה שמגנים על משפחתם מפני פגיעה וגורמים להם להרגיש בטוחים בכך שהם דוגמה לאהבה מושלמת

צרו איתנו קשר

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן