דף הבית » מידע מקצועי » איך לאזן להיות אמא עובדת
להיות אמא עובדת

איך לאזן להיות אמא עובדת

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

אמהות עובדות נפוצות כיום יותר מאי פעם. עם העלייה במספר הנשים שנכנסות למעגל העבודה, מספר האמהות העובדות גדל.

אם עובדת היא אישה המועסקת מחוץ לביתה ומטפלת בילדיה בבית. זה יכול להיעשות על ידי הישארות בבית עם ילדיה או על ידי מטפלת שתטפל בהם בזמן שהיא הולכת לעבודה. אמהות עובדות מתמודדות עם אתגרים רבים כשהן מאזנות בין הקריירה והאחריות המשפחתית שלהן. הם צריכים לוודא שהם מסוגלים לפרנס את משפחתם תוך שהם יכולים לשמור על מסלול הקריירה שלהם.

להיות אמא עובדת זה לא הישג קל לביצוע, במיוחד כשיש לך ילדים או בני משפחה אחרים שזקוקים לתשומת לבך. אתה עלול למצוא את עצמך מרגיש שאתה אף פעם לא עושה שום דבר נכון או שאתה תמיד זה שנשאר מחוץ לאירועים חשובים.

תהליך האיזון בין העבודה לחיים האישיים יכול להיות מכריע עבור אמהות עובדות רבות. לעתים קרובות הם מוצאים את עצמם מרגישים שהם לא עושים מספיק כדי להיות גם אמא טובה וגם עובדת טובה. אמהות עובדות נתפסות לרוב כאנוכיות, מזנחות ושקועות בעצמן. הם איכשהו מרגישים אשמים על כך שהם לא מסוגלים להתחייב באופן מלא לילדיהם או לעבודתם והם נאבקים באשמה של אי יכולת לעשות את שניהם טוב בו זמנית.

להלן סרטון שמדבר על להיות אמא עובדת:

איך את מאזנת להיות אמא עובדת?

אמהות עובדות מתמודדות לרוב עם האתגר של איזון בין עבודה למשפחה. הם צריכים לקבל החלטות קשות לגבי מתי לעבוד ומתי להיות אמא.

להיות אמא עובדת זו לא תמיד משימה קלה, אבל אפשר למצוא איזון בין עבודה לחיים. הנה כמה טיפים לאמהות עובדות שרוצות למצוא את האיזון הזה:

– התחל בהבנת הצרכים שלך כאמא כדי להחליט מה אתה צריך מהעבודה שלך.

– תעדוף את הבריאות והרווחה שלך תחילה על ידי טיפול בעצמך פיזית ונפשית.

– היו מציאותיים לגבי כמות הזמן שתוכלו להשקיע בעבודה, במיוחד אם יש לכם ילדים שזקוקים לתשומת לבכם בבית.

– התמקד בלהיות נוכח עם הילדים שלך גם כשאתה לא איתם באופן אישי; זה אומר להיות מודעים לצרכים שלהם תוך כדי עשיית מה שטוב עבורם.

אמהות עובדות צריכות לאזן הרבה דברים, מחיי הבית ועד לחיי העבודה. זה לא קל לאף אחד, אבל זה קשה במיוחד לאמהות עובדות שמנסות ללהטט בין שניהם. פעולת האיזון אינה תמיד קלה. אמהות עובדות רבות חוות אשמה ולחץ כשהן מנסות לעמוד בקצב של כל האחריות הנלווית בלהיות אמא ומקצוענית.

האם קשה להיות אמא עובדת?

לאמהות עובדות קשה לאזן את חיי העבודה והמשפחה שלהן. אמהות עובדות נוטות יותר להיות לחוצות, לחוות דיכאון, ובעלות סיכון גבוה יותר לגירושין. הסיבה לכך היא שהם צריכים לוודא שהם יכולים לספק את הטיפול הטוב ביותר עבור ילדיהם תוך עמידה בדרישות העבודה. זה יכול להיות קשה כאשר לא ניתן להם מספיק חופש או כאשר אין להם טיפול בילדים זמין.

אמהות עובדות נוטות יותר לחוות דיכאון וגירושים מכיוון שהן צריכות לאזן את חיי העבודה והמשפחה שלהן תוך טיפול בילדים.

איך אמא עובדת יכולה להיות מאושרת?

אמהות עובדות צריכות לעתים קרובות ללהטט עם הרבה אחריות. הם צפויים להיות המפרנסים של משפחתם, לטפל בילדיהם, ועדיין למצוא זמן לעצמם. כדי להיות מאושרות, אמהות עובדות צריכות לוודא שהן דואגות לעצמן.

אמהות שעובדות מחוץ לבית צריכות להיות מאושרות. הם צריכים למצוא דרכים להפוך את שעות העבודה שלהם למספקות יותר. הנה כמה טיפים כיצד אמא עובדת יכולה להיות מאושרת.

טיפ 1: קח זמן לעצמך

חשוב שאמהות יקדישו זמן לעצמן, בין אם זה ביציאה עם חברים או סתם הפסקה מהעבודה. חשוב שיעשו הפסקות במהלך היום והם לא ירגישו אשמה על כך.

טיפ 2: הקדישו יותר זמן איכות עם ילדיכם

אמהות צריכות לבלות יותר זמן איכות עם ילדיהן, במיוחד כשהן צעירות. אמהות צריכות לנסות לבלות שעה בכל יום רק לשחק עם הילדים שלהן או לקרוא להם ספר בלי הסחות דעת כמו טלפונים או טאבלטים בחדר. זה יעזור ליצור קשר חזק בין אמא לילד ובתקווה יוביל אותם להפוך לאנשים טובים יותר בעתיד.

טיפ 3: שימו לב לבריאות שלכם

אמהות צריכות גם להיות קשובות לבריאותן, בין אם זה מנסה לשמור על משקל תקין או בדיקת לחץ הדם שלהן.

טיפ 4: הקדישו זמן לשותף שלכם

אמהות, כשהן עובדות בבית ומתמודדות עם כל השאר, צריכות גם לוודא שיש להן זמן לבלות עם בן הזוג שלהן. ניתן לבלות זמן רב בעבודה ובאירועים, ולכן על זוגות לקבוע תאריכים יחד לעתים קרובות ככל האפשר.

טיפ 5: היו סבלניים

לבסוף, אמהות צריכות להיות סבלניות עם עצמן כשזה מגיע להיות אמא כי לוקח זמן להסתגל ולהסתגל לחיים חדשים.

צרו איתנו קשר

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן