דף הבית » מידע מקצועי » עצות וטיפים להיות אם חד הורית
להיות אמא חד הורית

עצות וטיפים להיות אם חד הורית

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

להיות אם חד הורית זה לא קל. קשה מאוד לנשים לאזן את כל הדברים בחייהן ולהיות מסוגלים לספק את צרכי המשפחה שלהן מבלי לאבד שינה. בחלק זה נדון באתגרים העומדים בפני אמהות חד הוריות, כיצד הן מתמודדות איתם ומה הן עושות כדי להתגבר עליהם. יש הרבה גורמים שיכולים לתרום לקשיים של אמהות חד הוריות וללחצים הנלווים לכך. אמהות חד הוריות צריכות ללהטט בהיותן הורות ובניסיון לשמור על חייהן. הם צריכים לעבוד ולגדל את הילדים, ליצור לעצמם זמן ולהיות מסוגלים לענות על הצרכים של ילדיהם. אמהות חד הוריות חוות לעתים קרובות יותר קשיים מהורים נשואים מכיוון שהן זקוקות ליותר תמיכה מחברים, בני משפחה והחברה בכללותה. אמהות חד הוריות נוטות פחות לקבל תמיכה רגשית אמיתית ועקבית ויש פחות סיכוי לקבל גישה לרשתות חברתיות שיכולות לעזור להן. אמהות חד הוריות עלולות לחוות יותר קשיים כלכליים מכיוון שהן מבלות זמן רב יותר מחוץ לעבודה בטיפול בילדים. מכיוון שלעתים קרובות לאמהות חד הוריות הכנסה נמוכה יותר מאשר להורים נשואים, לעתים קרובות הן מתקשות כלכלית, מה שמפעיל לחץ נוסף על חייהן הקשים ממילא.

להלן סרטון שמדבר על להיות אם חד הורית:

השפעות פסיכולוגיות של להיות אם חד הורית

להיות אם חד הורית יכולה להיות קשה ומלחיצה, במיוחד בגלל שזה לא משהו שהיית מצפה שיקרה. ישנן השפעות פסיכולוגיות רבות של להיות אם חד הורית וכולן תלויות במצב הנפשי של האישה.

חלק מההשפעות הללו כוללות: תחושת אשמה, תחושת כישלון, איבוד הזהות, תחושת בדידות ומבודדת, חוסר יכולת לפרנס את ילדיכם, אין עם מי להשתתף בשמחות או בצער.

למה להיות אם חד הורית זה קשה?

להיות אם חד הורית זה קשה. הם צריכים ללהטט בין עבודה ומשפחה, לשמור על אורח חיים בריא, ועדיין למצוא זמן לבלות עם ילדיהם. אתה צריך להיות אמא, אבא וספק. אתה צריך לדאוג לילדים שלך ולוודא שהם בטוחים. אתה גם צריך לוודא שיש לך מספיק כסף למשפחה. כאם חד הורית, את המנהיגה של המשפחה שלך. הרבה אמהות חד הוריות נאבקות להסתדר. אין להם בן זוג לחלוק את העומס, ולעתים קרובות הם נאבקים למצוא טיפול ילדים במחיר סביר. יש גם סטיגמה שלהיות אם חד הורית זה פחות מכובד מאשר להיות נשוי או להביא ילדים עם מישהו אחר. על מנת להתגבר על האתגרים הללו, אמהות חד הוריות חייבות להיות חזקות ולקחת אחריות על משפחותיהן.

יתרונות לאם חד הורית

להיות אם חד הורית יכולה להיות משימה מאתגרת. עם זאת, יש לזה גם יתרונות. מחקרים מראים שילדים לאמהות חד הוריות נוטים יותר להסתבך בפעילויות מחוץ ללימודים, וזה יתרון בטווח הארוך. יתרה מכך, מחקרים הראו שילדים לאמהות חד הוריות נוטים פחות לעסוק בהתנהגויות מסוכנות או לבעיות נפשיות בהשוואה לילדים של שני הורים. אמהות חד הוריות גם נוטות להיות מעורבות יותר בחיי ילדיהן ולקיימו יחסים טובים יותר עם ילדיהן

להפוך לאם חד הורית מבחירה

ישנן סיבות רבות מדוע אישה בוחרת להיות אם חד הורית. חלקם בגלל חוסר התמיכה, אחרים בגלל שהם רוצים להביא ילדים משלהם, ואחרים בגלל שהם רוצים להיות עצמאיים. כל הסיבות הללו תקפות ואין לשפוט אותן על פי בחירתן. אבל נשים שבוחרות להפוך לאמהות חד הוריות הן לרוב קורבן לסטיגמה ושיפוטיות. הם נתפסים כאנוכיים, חסרי אחריות או שאינם מסוגלים לדאוג לעצמם ולילדיהם. הם עשויים גם להיראות כחלשים או שאינם מסוגלים לקבל החלטות בעצמם. נשים רבות שהופכות לאמהות חד הוריות חוות דחייה חברתית במשפחתן ובקהילתן עקב בחירה זו.

צרו איתנו קשר

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן