דף הבית » כללי » האם צריך עדשות מגע לאחר ניתוח לייזר?

האם צריך עדשות מגע לאחר ניתוח לייזר?

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

ניתוח לייזר להסרת משקפיים נמנה בין הניתוחים הנפוצים ביותר, ובעל אחוזי הצלחה גבוהים. במרבית המקרים, לאחר ניתוח לייזר אין צורך בהרכבת עדשות מגע כלל, בייחוד בשנים הראשונות שלאחר הניתוח. אך כמו בכל ניתוח ישנם סיבוכים ותופעות לוואי העלולים להיווצר כתוצאה מהניתוח. במקרה כזה, עדשות מגע יכולות להוות פתרון אפקטיבי להקלה בתופעות ולשיפור הראייה.

באילו מקרים ניתן להיעזר בעדשות מגע לאחר ניתוח לייזר?

כאמור, ניתוח לייזר לרוב מניב תוצאות יעילות, אך העין היא איבר רגיש וישנן תופעות שמתפתחות אצל חלק מן המטופלים. לדוגמא, בעקבות שיוף הקרנית על ידי הלייזר, עלול להיווצר עיוות בטופוגרפיה של הקרנית. תופעה זו נקראת אקטזיה. בעקבות העיוות המטופל יכול לחוות הפרעות בראייה. תופעה נוספת שעלולה להיווצר היא זיהומים ודלקות. כמו במרבית ההתערבויות הניתוחיות, האזור המנותח נותר רגיש וחשוף לזיהומים. זיהום בעין לאחר ניתוח לייזר יכול להוביל לנזק בלתי הפיך. בנוסף, אחת התופעות הנפוצות ביותר לאחר ניתוח לייזר היא יובש בעיניים. ישנן דרגות שונות של יובש בעיניים, במקרים רבים יובש יכול לגרום לפגיעה משמעותית באיכות החיים.

לכל תופעות הלוואי הללו עדשות מגע יכולות לסייע, אך לא ניתן להשתמש בכל סוג של עדשות מגע לאחר ניתוח לייזר. עדשות ייעודיות למקרים כאלה הן עדשות מתקדמות וייחודיות בשם עדשות סקלרליות.

מה הן עדשות סקלרליות?

עדשות סקלרליות הן עדשות בעלות קוטר גדול, עד כדי כך ששוליהן נוגעים בלובן העין. היתרון של מבנה זה הוא שהעדשה אינה נוגעת בקרנית. לאחר ניתוח לייזר קרנית העין רגישה ביותר ולכן הכרחי שהעדשה לא תהיה איתה במגע. גודל העדשה מספק לה יציבות גבוהה ועל ידי כך נוחות למטופל. בחלל שנוצר בין העדשה לקרנית ישנו נוזל ייחודי המונע יובש בעיניים. לעדשות סקלרליות יש תוחלת חיים ארוכה של עד כ-3 שנים.

מה חשוב להקפיד בבחירת עדשות מגע לאחר ניתוח לייזר?

ישנם סוגים רבים של עדשות סקלרליות. ניתן להזמין עדשות סרקלריות המיוצרות בטכנולוגיות, חומרי גלם ורמות גימור שונים, בבחירת המרכיבים חשוב להתייחס לזרימת החמצן שמאפשרת העדשה. מחיר העדשות משתנה בהתאם לאיכות המאפיינים הללו. חשוב לדעת שאת העדשה הסרקלרלית מתאימים למטופל על ידי בדיקה ממוחשבת של שטח הקרנית. הבדיקה הזו הכרחית להתאמה נכונה של העדשה לעין ולכן צריך לבחור בקפידה את האופטומטריסטית הקלינית שתבצע את הבדיקה.

איך אדע אם עדשות סקלרליות זה הפתרון בשבילי?

במקרים רבים עדשות סרקלרליות יכולות לעזור. אם ביצעתם ניתוח ואתם חווים קשיים, אם יש לכם בעיות עיניים חוזרות ונשנות, אם היובש בעיניים אינו מרפה ומכל סיבה אחרת, אסור להזניח את העיניים. חשוב ללכת להיבדק אצל אופטומטריסטית קלינית אמינה ומקצועית.

היכן ניתן להיבדק ולהתאים עדשות מגע לאחר ניתוח לייזר?

ישנם אופטומטריסטים רבים אך חשוב לא להתפשר על איכות הרופאה. ניתן להיבדק ולהתאים עדשות מגע לאחר ניתוח לייזר במרפאתה של ארזה פרוכטר, אופטומטריסטית קלינית עם ניסיון של למעלה מ-25 שנה. בזכות יכולת האבחון יוצאות הדופן והניסיון הרב, תוכלו לצאת מהמרפאה עם הפתרון האידיאלי בשבילכם, ולשפר באופן משמעותי את איכות חייכם.

צרו איתנו קשר

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן