דף הבית » כללי » תרופות להפרעת קשב – המדריך המלא להורים
תרופות להפרעת קשב - המדריך המלא להורים

תרופות להפרעת קשב – המדריך המלא להורים

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

הפרעת קשב וריכוז (ADHD) היא הפרעה נוירו-התפתחותית נפוצה המשפיעה על ילדים ומבוגרים כאחד. הפרעת קשב וריכוז מאופיינת בקשיים בתשומת לב, ריכוז, שליטה בדחפים ופעלתנות יתר. אחת הדרכים הנפוצות להתמודד עם בעיה זו הינה בעזרת תרופות להפרעת קשב המהוות בימנו חלק חשוב בטיפול ב-ADHD עבור ילדים רבים, וזאת בזכות היכולת לסייע בשיפור תפקוד הילד בבית הספר, בחברה ובחיי היומיום.

סוגים של תרופות להפרעת קשב

ישנם שני סוגים עיקריים של תרופות להפרעת קשב וריכוז: תרופות ממריצות ולא ממריצות. תרופות ממריצות כוללות תרופות כמו ריטלין, קונצרטה, אדרל ופוקלין. תרופות אלו מגבירות את רמות הדופמין והנוראדרנלין במוח. כמו כן, יש בשוק של ימנו לטיפול בהפרעת קשב גם תרופות לא ממריצות שהינן סוג חדש יחסית, כמו סטרטרה, הפועלות על ידי מנגנונים שונים מאשר תרופות ממריצות.

בחירת התרופה מתאימה לילד

בחירת תרופה להפרעת קשב וריכוז יכול לעשות רק רופא ילדים או פסיכיאטר. מבין סוגי תרופות להפרעת קשב וריכוז, בחירת התרופה המתאימה לילדכם תלויה במספר גורמים, ביניהם:

  • גיל הילד- ילדים מתחת לגיל 6 בדרך כלל לא מקבלים תרופות לטיפול ב-ADHD.
  • ילדים בגילאי 6-12 בדרך כלל מקבלים תרופות ממריצות, בעוד שילדים מעל גיל 12 יכולים לקבל תרופות ממריצות או לא ממריצות.
  • חומרת הסימפטומים- לא אחת ילדים עם סימפטומים קלים יחסית עשויים להסתפק בטיפול פסיכולוגי ללא תרופות, בעוד שילדים עם סימפטומים בינוניים או קשים עשויים להזדקק גם לתרופות.
  • תופעות לוואי אפשריות- יש לדעת כי כל התרופות לטיפול ב-ADHD יכולות לגרום לתופעות לוואי אשר לא אחת מכתיבות באיזה תרופה לבחור. תופעות לוואי אלו יכולות למשל להיות נדודי שינה, ירידה בתיאבון, כאבי בטן או כאבי ראש. ובכל מקרה חשוב לפנות לרופא ילדים או פסיכיאטר אם ילדכם חווה תופעות לוואי מטרידות.

לא רק על תרופות לבדן

חשוב להבין כי תרופות הן רק חלק אחד מהטיפול ב-ADHD  ולרוב מומלץ ללוותן בטיפול פסיכולוגי. הטיפול פסיכולוגי יכול לסייע לילדכם ללמוד כיצד להתמודד עם הסימפטומים של הפרעת קשב וריכוז, עם שיפור יכולת שליטה באימפולסיביות, יכולת טובה יותר של עיבוד מידע וביטוי אישי. יכולות אלו ייעזרו לילד לשפר את תפקודו בבית הספר, בחברה ובחיי היומיום. בנוסף ניתן לטפל בהפרעת קשב בשיטות נוספות כמו ביופידבק או טיפול באומנות, ובימנו גם מומלץ לשלב בשגרת יומיום של ילדים עם הפרעת קשב גם פעילות גופנית ותזונה בריאה ומאוזנת.

חשוב לציין:

המידע המוצג במדריך זה אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי מקצועי. יש להתייעץ עם רופא ילדים או פסיכיאטר לקבלת המידע המקיף והעדכני ביותר.

 

צרו איתנו קשר

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן