דף הבית » כללי » ככה תסבירו להם מהי בטיחות!

ככה תסבירו להם מהי בטיחות!

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

בטיחות אש היא מרכיב חיוני בהיערכות לשעת חירום, ואף פעם לא מוקדם מדי להתחיל להסביר לילדים על בטיחות הקשורה להתמודדות עם אש. יחד עם זאת התהליך דורש איזון עדין בהתאם לגיל הילדים. ולכן מתן מספיק מידע כדי לשמור על בטיחותם באופן מסודר ועם תכנית מראש הוא צעד נבון. אך לא עד כדי כך שהוא יוצר פחד מיותר. הנה כמה אסטרטגיות ללמד את ילדיכם ביעילות על בטיחות אש בצורה מרתקת ומותאמת לגיל.

מאיפה מתחילים ללמד על בטיחות אש?

הצעד הראשון בלימוד בטיחות אש לילדים הוא לעזור להם להבין למה זה חשוב. יש להתחיל עם ההבנה הבסיסית שאש יכולה להיות גם שימושית וגם מסוכנת. האש מחממת אותנו, מבשלת את האוכל שלנו וכן היא גם מרתקת לצפייה, אבל אם לא נשתלט עליה כראוי, היא יכולה לגרום נזק לאנשים ולרכוש.

למדו את ילדיכם שאסור להם לשחק באש, כולל גפרורים ומצתים. ילדים צריכים להבין שאלו כלים למבוגרים ויכולים להיות מסוכנים אם מטפלים בהם בצורה לא נכונה. הסבירו שהאש גדלה במהירות ויכולה לצאת משליטה תוך שניות.

ילדים לומדים הרבה מהתבוננות במבוגרים. הראו להם את הדרך הנכונה להשתמש באש. לדוגמה, אם אתם מדליקים נרות בבית, הדגימו את הדרך הזהירה שבה אתם מטפלים בגפרור או המצית, וכיצד אתם מבטיחים שהלהבה תכבה לחלוטין כשתסיימו.

בנוסף להכל, ילדים צריכים להיות מודעים למה לעשות אם פורצת שריפה בביתם. פתחו איתם תכנית מילוט מאש הכוללת לפחות שתי דרכים לצאת מכל חדר. למדו אותם להישאר נמוך לקרקע (כדי להימנע משאיפת עשן), לגעת בדלתות לפני פתיחתן כדי לבדוק אם יש חום, ולעולם לא לחזור לתוך בניין בוער. תרגלו את התכנית באופן קבוע כדי לעזור להם לזכור.

דאגו לכך שתתקיים ביקורת כיבוי אש בבניין משותף ובבניין בו אתם גרים. הבטיחות לא מתחילה רק בפנים הבית, אלא גם בסביבה בה אתם מתגוררים.

מה הכי חשוב לזכור ללמד?

למדו את הילדים על תפקידם של גלאי העשן להתריע בפנינו על שריפות אפשריות. תנו להם להאזין לקול שגלאי העשן משמיע והנחו אותם לצאת מהבניין כשהם שומעים אותו. בנוסף, הראו להם מטף כיבוי אש, אך הבהירו שהשימוש בו הוא עבודה למבוגרים בלבד, אבל חשוב שידעו שהוא קיים ואיך משתמשים בו.

בכל מה שקשור אל מספרי חירום, ילדים צריכים לדעת את כתובתם המלאה ולהיות מסוגלים להתקשר אל מספרי החירום כאשר אלו נמצאים מול עיניהם במקום מונגש ונוח. דאגו שיהיו מספרי חירום מתאימים בבית ותלויים במקום נגיש.

על בטיחות אש אפשר ללמוד בכל מקום

השתמשו במשאבים ידידותיים לילדים כדי לשפר את הלמידה. יש הרבה משחקים מקוונים, סרטונים ופעילויות להדפסה שיכולים לעזור לילדים ללמוד כללי בטיחות אש בצורה מהנה ומרתקת.

כמו כן, ממש כמו שאפשר ללמוד אנגלית באינטרנט אפשר ללמוד גם על בטיחות אש, בזמן שאתם לא ליד הילדים ואם הילדים הם בגיל מספיק משמעותי ללמידה עצמאית, למדו אותם לאן להכנס כדי לקרוא, ללמוד, להבין, ולתרגל.

לימוד בטיחות אש לילדים אינו אירוע חד פעמי, אלא שיח מתמשך. יש ללמד מוקדם את כללי בטיחות האש, לחזק אותם לעתים קרובות ולתרגל אותם באופן קבוע. על ידי גישה לנושא זה בזהירות, בסבלנות ובשיטות המתאימות לגיל, ההורים יכולים להעצים את ילדיהם בידע מציל חיים. זכרו, המטרה היא לצייד אותם בכלים שהם צריכים כדי להישאר בטוחים, מבלי לעורר פחד מיותר.

צרו איתנו קשר

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן