דף הבית » כללי » איזה נעליים מומלצות לך במהלך ההיריון?

איזה נעליים מומלצות לך במהלך ההיריון?

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

במהלך היריון כל אישה עוברת שינויים גופניים רבים. החל מאמצע ההיריון ועד סופו (בדרך כלל השליש השלישי להיריון) כפות הרגליים נושאות משקל רב, ועל כן תצורתן עשויה להשתנות במעט. נשים רבות עלולות לחוות כאבי רגליים, נפיחות בכפות הרגליים ובצקות. בעקבות זאת, ישנה חשיבות גדולה לבחירת נעליים נכונות ומתאימות להיריון.

נעליים לנשים בהיריון – מה מומלץ וממה כדאי להימנע?

הנעליים המומלצות בהיריון הן נעליים שטוחות דוגמת: כפכפים, סנדלים רחבים, נעלי בד וכן נעלי ספורט; בדגש על נעליים שסגירתן גמישה- כמו סנדלים עם סגירת אבזם. כל אלו נעליים שמאפשרות לכף הרגל מרחב וגמישות וכן לא יפעילו לחץ נוסף על הרגליים.

נוסף על כך, יש אלו שממליצים לנשים בהיריון נעליים אורתופדיות, שניתנות להתאמה אישית. את הנעליים האורתופדיות ניתן להתאים במספר פרמטרים כגון – חומר, צורה ומדרסים ייחודיים. אם כי, כדי לבחור נעליים אורתופדיות נכונות להיריון כדאי להתייעץ עם גורם מוסמך ומקצועי.

בניגוד לכך, נעלי עקב הן נעליים שפחות מומלצת לנשים בתקופת ההיריון. זאת, בשל שינוי היציבה שנגרם בעת נעילת עקבים; כך מופעל לחץ נוסף על הגב והברכיים, שבכל מקרה נמצאים תחת לחץ ועומס תמידיים, עקב המשקל הרב שנשים נושאות במהלך ההיריון.

יתרה מכך, הליכה בנעלי עקב עשויה להיות מסוכנת והסיכוי ליפול בהן גבוה יותר מאשר נעליים שטוחות ויציבות. חשוב לציין שאין זה אומר שאסור כלל לנעול נעלי עקב במהלך ההיריון, אם כי מומלץ להימנע מנעליים בעלות עקב גבוה. ההמלצה הרווחת היא עקב רחב שלא עולה על גובה של כ-4 ס”מ.

קריטריונים לבחירת הנעל המתאימה להיריון

איכות הנעליים – ראשית, מומלץ לרכוש נעל של חברה מוכרת, איכותית ובעלת המלצות. נעליים לנשים שאינן מתאימות להיריון עלולות לגרום לנזק וכאבים מיותרים, ולכן ההשקעה בנעליים טובות חשובה וכדאית.

חומר נעים ומאוורר – רצוי לבחור בנעל שעשויה מחומר נעים ומאוורר בשביל נוחות מיטבית. כמו כן, בד מאוורר יפחית הזעה ואי– נוחות בימים חמים, וישמור על רגליים רעננות ויבשות.

סוליה חזקה – סוליה חזקה היא רכיב חשוב בנעלי היריון. יש לבחור נעל שהסוליה שלה מעט גמישה, אך ישרה ובעלת הגבהה קטנה שתייצר נטייה כלפי מעלה של כף הרגל. סוליה כזו תספק את התמיכה הנדרשת, תבלום זעזועים ותאפשר יציבות ונוחות.

נעל רחבה – מומלץ לבחור נעל רחבה שתתאים לרגליים נפוחות ולבצקות האופייניות להיריון. שכן, נעל רחבה תוריד מהלחץ שמופעל על כפות הרגליים בעת ההיריון. לכן כדאי להימנע מנעל צרה מדי בהיריון.

נעל קלה – רכיב נוסף שכדאי להתחשב בו בעת קניית נעל היריון הוא משקל הנעל. זאת, כדי שהנעל לא תכביד יתר על המידה על גוף האישה, שבכל אופן מצוי תחת עומס רב.

עיצוב והעדפה אישית – מלבד הקריטריונים שצוינו לעיל גם נראות הנעל ועיצובה מהווים שיקול בעת בחירת נעל. שכן, יש חשיבות גם לטעם, להעדפה אישית ולסגנון הנעל; שתלוי בין היתר גם בעונה ובמזג האוויר (כפכפים וסנדלים קיציים לעומת מגפי חורף).

לסיכום, תחושת הנוחות קודמת לכל בעת תקופת ההיריון, במהלכו גוף האישה עובר בין כה וכה שינויים גופניים רבים. נעליים לנשים בהיריון הן חשובות לשמירה על בריאות הגוף ולכן ההשקעה בהן כדאית. מומלץ להתחשב בקריטריונים שצוינו בעת רכישת נעל היריון חדשה, שבראשם: איכות הנעל, צורתה, החומר ממנו עשויה וכן עיצוב וטעם אישי. חשוב לציין שבקניית נעל אורתופדית או בשימוש במדרסים מומלץ להתייעץ עם גורם מוסמך.

 

צרו איתנו קשר

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן