דף הבית » מדריך אימהות » יתרונות של אמא לילד קשוב
להיות אמא לילד קשב

יתרונות של אמא לילד קשוב

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

קשב הוא מצב נפשי בו אדם מודע לסביבתו וממוקד במשימה העומדת על הפרק. ילד בעל כישורי קשב טובים מסוגל להתמקד במה שהוא עושה ולשמור על הריכוז למשך תקופה ארוכה יותר. ילדים קשובים מסוגלים לעתים קרובות להצליח בבית הספר ובעלי כישורים חברתיים טובים יותר. הם יכולים גם לפתח רמות גבוהות יותר של שליטה עצמית, אמפתיה ומודעות עצמית.

ילד קשוב הוא אחד שמקדיש תשומת לב רבה למה שקורה סביבו. הם גם מסוגלים להקשיב ולעקוב אחר הוראות, להשתמש בחושים שלהם וליצור קשרים בין דברים. ילד קשוב הוא מישהו שיכול ללמוד דברים חדשים בקלות ובמהירות, בעל זיכרון טוב, בעל יכולת להתמקד במשימה העומדת בפניו ובעל רמה גבוהה של אמפתיה. אמא לילד קשוב תהיה גאה כי הילד שלה מסוגל להיות מרוכז כשיש הסחות דעת, יכול לזכור דברים שהיא אומרת לו, ויהנה לעשות פעילויות עם הוריו. אמא תהיה גאה כי הילד שלה מסוגל להסתדר טוב עם אחרים, יכול להתחלף ולחלוק, ויש לו תחושת אמפתיה.

יתרון של ילדים קשובים

העולם השתנה באופן משמעותי בעשורים האחרונים. לילדים יש גישה רבה לטכנולוגיה ולא נדיר שהם דבוקים לטלפונים או לטאבלטים שלהם. כתוצאה מכך, ההורים מודאגים יותר ויותר לגבי טווח הקשב של ילדיהם.

ילדים ידועים כקשובים יותר ופחות מוסחים ממבוגרים. זה הופך אותם ללומדים טובים יותר ועוזר להם להתפתח מהר יותר. לילדים יש סקרנות טבעית לגבי העולם הסובב אותם, מה שמקל עליהם ללמוד דברים חדשים, לחקור ולגלות. יש להם גם את הרצון לעזור לאחרים במצוקה.

ילדים קשובים מסוגלים להתמקד במה שהם עושים מבלי להיות מוסחת מדברים אחרים. הם יכולים ללמוד בצורה יעילה יותר כאשר הם לא חושבים על העבר או העתיד ויכולים להתרכז במה שקורה עכשיו.

לילדים קשובים וממוקדים בסביבתם יש סיכוי גבוה יותר לפתח את הכישורים הקוגניטיביים שלהם. ילדים אלה יכולים גם ללמוד מהר יותר ולפתח מיומנויות חברתיות טובות יותר.

כמה מהיתרונות בלהיות ילדים קשובים הם:

– יש סיכוי גבוה יותר שהם יקבלו ציונים טובים יותר בבית הספר

– הם יכולים לפתח אמפתיה, כישורים חברתיים ואיכויות מנהיגות –

-הם יצליחו יותר בחיים

איך אני יכול לגרום לילד שלי להיות קשוב

טווחי הקשב מצטמצמים כבר עשרות שנים וזו עובדה מתועדת היטב שדעתם של ילדים הופכת להיות יותר מוסחת על ידי טכנולוגיה. תשומת לב היא גורם מפתח בפיתוח האינטליגנציה של הילד. זו הסיבה שהורים צריכים לוודא שילדיהם קשובים ככל שהם יכולים להיות כדי להבטיח שהם יתפתחו למבוגרים אינטליגנטים. המפתח להפיכת ילדכם לקשוב הוא להשאיר אותו מעורב ומתעניין בתהליך הלמידה. ניתן להשיג זאת על ידי מציאת דרכים להפוך את תהליך הלמידה למהנה ומעניין.

אתה יכול גם לנסות את ההצעות האלה אם אתה רוצה שילדך יהיה קשוב יותר:

– שחקו איתם משחק שבו הם צריכים לשים לב.

– שחקו איתם משחק שדורש ריכוז ומיקוד.

– ודא שהם עושים מספיק פעילות גופנית.

– ודאו שהם לא מקבלים גירוי יתר על ידי הטכנולוגיה.

-תגמל אותם על ציונים טובים, השלמת מטלות או התנהגויות חיוביות אחרות.

-להיות דוגמה למה שהם צריכים לעשות: לדגמן התנהגות טובה עם חיזוק חיובי

מה גורם לחוסר ריכוז אצל ילד?

לעתים קרובות מוצאים לילדים חוסר ריכוז ומיקוד. זה יכול להוביל לביצועים גרועים בבית הספר ובשאר תחומי החיים. הורים רבים מאמינים כי באחריותם לוודא שלילדיהם טווח קשב מספיק טוב, אך לא תמיד זה כך. ילדים רבים נמצאים כל הזמן במכשירים הדיגיטליים שלהם, משחקים בטלפונים או אפילו בטאבלטים, מה שעלול לגרום להם להתקשות להתמקד בדברים כמו שיעורי בית או לימוד למבחנים.

חלק מההורים עלולים לגלות שהם זקוקים לעזרה מאיש מקצוע כמו פסיכולוג חינוכי או מטפל שיכול לעזור להם לקבוע מה הילד צריך על מנת שיתמקד טוב יותר וללמוד טוב יותר.

חוסר ריכוז אצל ילד יכול להיגרם מהרבה דברים. כמה מהסיבות הנפוצות ביותר הן:

1) חוסר שינה

2) תזונה לקויה

3) זמן מסך מופרז

4) סביבה מלחיצה

5) חוסר פעילות גופנית

6) בעיות נפשיות כמו ADHD או אוטיזם

7) מעבר לסביבה או בית ספר חדש

8) התמכרות לרשתות חברתיות.

צרו איתנו קשר

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן