דף הבית » מדריך אימהות » חייבים לדעת: להיות אמא בפעם הראשונה
להיות אמא בפעם הראשונה

חייבים לדעת: להיות אמא בפעם הראשונה

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

להיות אמא בפעם הראשונה זו חוויה מרגשת, אבל לפעמים מפחידה.

יש הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון כאשר הופכים לאמא בפעם הראשונה. הדבר החשוב ביותר הוא להישאר רגועים ולוודא שיש לך את כל המידע הדרוש בצד שלך.

אחד הדברים הכי חשובים לעשות כאשר הופכים לאמא בפעם הראשונה הוא לדאוג לעצמך ולוודא שאינך מזניח את הצרכים שלך. אתה צריך להיות בריא כדי לטפל בתינוק שלך.

להלן סרטון שמדבר על להיות אמא בפעם הראשונה:

הורים פעם ראשונה

הורים יכולים להיות המומים מכל האתגרים והאחריות הנלווים לגידול ילד. הורים בפעם הראשונה לרוב אינם מוכנים לאתגרים הנלווים לגידול ילד. הם אולי לא יודעים איך להתמודד עם הרגשות שלהם או איך להסתגל לשינוי באורח החיים.

למרבה המזל, ישנם משאבים רבים זמינים להורים בפעם הראשונה. הם יכולים להשתמש במשאבים אלה כדי ללמוד על כישורי הורות ולמצוא תמיכה מהורים אחרים שעברו זאת לפניהם.

האם אני מוכנה להיות אמא?

זה יכול להיות קשה לדעת אם אתה מוכן, אבל יש כמה סימנים שעשויים לעזור לך להחליט.

חלק מהסימנים המוזכרים במאמר זה הם: אם אתה מטפל בילדים במשך זמן מה, אם יש לך את היציבות הכלכלית לפרנס את עצמך ואת ילדך העתידי, והאם אתה מרגיש שהעיתוי נכון או לא.

החלק הזה עוסק בשאלה האם את מוכנה להיות אמא. הוא דן בשלבי המוכנות השונים ובגורמים השונים שעשויים להשפיע על המוכנות שלך.

יכול להיות שאת לא מוכנה להיות אמא כי אולי אין לך מספיק יציבות כלכלית. אולי גם אין לך מספיק יציבות רגשית, או שאתה לא מרגיש בטוח בכישורי ההורות שלך.

מה התינוקות רוצים, אמא?

התינוק רק רוצה את אמא הוא ביטוי נפוץ המשמש לתיאור ההתקשרות של הילד לאמו. האם היא המטפלת העיקרית בילד וביטוי זה מדגיש את חשיבות הקשר הזה.

בחברה של היום, אמהות רבות נאלצות לעבוד מחוץ לבית כדי לפרנס את משפחותיהן. זה יכול לגרום לילדים להרגיש נטושים ומוזנחים על ידי הוריהם. התינוק רק רוצה את אמא משמשת לעתים קרובות כתזכורת לכך שאמהות לא צריכות להרגיש אשמה על עבודה מחוץ לבית מכיוון שהן ממלאות תפקיד חשוב בחברה ומפרנסות את משפחותיהן.

אמא של חברים קרובים

אמא של חברים קרובים היא אישה מאוד מיוחדת וחשובה בחיי ילדיה. היא מישהי שהייתה שם בשבילם ואהבה אותם ללא תנאים לאורך כל חייהם.

היא מישהי שתמיד הייתה שם בשביל הילדים שלה, גם כשהם היו הכי גרועים. היא זו שדאגה שיאכלו אותם, ילבשו אותם ושתהיה להם קורת גג. היא הייתה זו שהעניקה להם אהבה ללא תנאי כשאף אחד אחר לא היה עושה זאת.

לעתים קרובות חושבים שאמהות מושלמות מכיוון שהן עושות כל כך הרבה למען ילדיהן ולעולם לא מבקשות דבר בתמורה. אבל זה לא נכון, יש להם פגמים בדיוק כמו לכולם וגם אמהות הן בני אדם!

איך משנים אמא?

שאלה זו אינה עוסקת בשינוי אישיותה של האם, אלא בשינוי התנהגותה.

אפשר לשנות את התנהגותה של האם בכך שהיא מודעת יותר להשלכות מעשיה. לדוגמה, אם היא תמיד אומרת לך שאתה לא עושה את המטלות שלך, אתה יכול להראות לה שהיא לא תשמח אם היא הייתה צריכה לעשות אותן כל הזמן.

דברים חשובים לתינוק

תינוקות עדינים מאוד וזקוקים לטיפול רב. צריך להאכיל אותם, לרחוץ אותם, לשנות אותם ולארח אותם. יש הרבה דברים חשובים שצריך לעשות עבורם.

– האכלה: יש להאכיל תינוקות לפחות 8 פעמים ביום, כל 3 שעות בערך. חלב אם הוא המזון הטוב ביותר לתינוקות, אך אם האם אינה מסוגלת להניק, ניתן לתת לתינוק גם חלב פורמולה.

– רחצה: יש לרחוץ תינוקות כל יום או יומיים במים חמימים וסבון עדין

– שינוי: חשוב שהתינוקות יוחלפו לעתים קרובות כדי שלא יקבלו תפרחת חיתולים

– בידור: גם תינוקות דורשים בידור כדי שלא ישתעממו ויתחילו לבכות

תינוק לא מחייך לאמו

היעדר חיוך יכול להיות קשה מאוד להתמודדות עם ההורים. זה סימן לכך שהילד שלהם אומלל, אבל זה לא תמיד אומר שהילד לא מרוצה. ייתכן שהתינוק פשוט עייף או חם מדי וצריך קצת זמן להתקרר.

תינוק לא מחייך לאמו כי הוא רוצה לעשות משהו אחר או כי הוא עייף.

צרו איתנו קשר

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן