דף הבית » מידע מקצועי » להיות אמא בלי אמא: מה לעשות?
להיות אמא בלי אמא

להיות אמא בלי אמא: מה לעשות?

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

כפי שרבים יודעים, גידול ילדים אינו משימה קלה. יש מקרים שבהם זה יכול להיות מכריע ומתסכל, במיוחד אם אין לאדם תמיכה מאמם או מבני משפחה אחרים. עם זאת, יש דרכים לספק לילדים שלך את האהבה וההדרכה שהם צריכים על ידי טיפול בעצמך תחילה.

הרעיון לגדל את ילדך כאמא כשאין לך אמא כשהיית ילד הוא רעיון שקשה מאוד לתפוס. להלן כמה דרכים בהן תוכל לגדל את ילדך מבלי שתצטרך לדאוג מהיעדר דמות אם בחייך.

אחת הדרכים שאתה יכול לעשות זאת היא לבלות זמן עם נשים אחרות שיש להן ילדים. זה ייתן לך את ההזדמנות לחלוק רעיונות וחוויות עם אמהות אחרות שאולי נאבקות בדרכים דומות. דרך נוספת היא הצטרפות לקהילות מקוונות שבהן אנשים חולקים את הסיפורים, המאבקים וההצלחות שלהם.

להלן כמה דרכים בהן תוכל לגדל את ילדך מבלי שתצטרך לדאוג מהיעדר דמות אם בחייך:

• לבלות עם נשים אחרות שיש להן ילדים

• הצטרף לקהילות מקוונות שחולקות את העניין שלך בגידול ילדים

• למצוא נשים שיכולות לספק שירותי בייביסיטר

להלן סרטון שמדבר על להיות אמא בלי אמא:

האם ילד יכול לשרוד בלי אמא?

בחברות רבות, נשים צפויות לפרנס את ילדיהן. זהו נוהג נפוץ מאוד בתרבויות וחברות רבות. נשים הן גם אלו שמגדלות את ילדיהן, מלמדות אותן ערכי מוסר ומעבירות להן מסורות. האם היא האדם החשוב ביותר לילד. היא זו שמספקת מזון, מחסה ואהבה. תפקידה של האם כל כך משמעותי שאפשר להשוות אותו לזה של האב. ילדים שנפרדים מאמהותיהם בשלב מוקדם בחיים סובלים לרוב מבעיות בריאות נפשיות ופיזיות. הסיבה לכך היא שחסרה להם היציבות שרק האמהות שלהם יכולות לספק להם. ילד ללא אמא נמצא בסיכון להזנחה וללא הדרכה מההורים שיש לו. חלק מהילדים עלולים אפילו להגיע לאומנה כי אין להם מישהו אחר שיטפל בהם או שאין להם בני משפחה שיכולים לטפל בהם. ילד צריך את אמו כדי לשרוד, אבל יש מקרים שבהם ילדים שרדו ללא אמהות. ילדים אלה חיים בדרך כלל בתנאים קשים כמו עוני או מדינות שסועות מלחמה ונאלצו ללמוד כיצד לשרוד ללא השגחת אמם.

תפקידה של הסבתא בילדם שהופכת לאם

הסבתא היא חלק חשוב מהמשפחה והיא תעזור לאם הטרייה בכך שתטפל בתינוק ותעשה את כל הדברים שקשה לה. מכיוון שהיא עברה את זה בעבר, היא יכולה להציע עצות וגם לחלוק את החוויות שלה עם נכדה. התפקיד של הסבתא בילדם שהופכת לאם לעיתים קרובות מתעלם ולא מובן. חשוב להבין את תפקידה של הסבתא במעבר הזה. הסבתות נתפסות בדרך כלל כתמיכה ליולדות במהלך ההריון והלידה. עם זאת, הם גם ממלאים תפקיד חשוב בחיי הנכדים שלהם. הסבתות עוזרות בטיפול בילדים ומעניקות תמיכה רגשית לילדי ילדיהן בזמנים קשים. לעתים קרובות מתעלמים מתפקידו של סבא וסבתא כשמדובר בהורות, אך הוא חשוב לא פחות מזה של הורה.

מה ההשפעות של אי אמא?

אמא היא אחד האנשים החשובים ביותר בחייו של ילד. הטיפול, החיבה והאהבה של האם הם חיוניים כדי שילדים יגדלו בריאים ומאושרים.

לחוסר אמא יכולות להיות השפעות רבות על הילד, אך חשוב לציין שהשפעות אלו משתנות מאדם לאדם. חלק מהילדים עשויים שלא להיות מותאמים כל כך ועשויים להיאבק בבית הספר או בקשרים חברתיים. ילדים אחרים עשויים להיות מסוגרים יותר ולהרגיש שהם לא שייכים לחברה. ללא אמא, ילדים נוטים יותר לפתח בעיות כמו אוטיזם, הפרעות קשב וריכוז והפרעות למידה. בטווח הארוך, הם גם נוטים יותר לבעיות נפשיות. אמהות ממלאות תפקיד חיוני בחיי הילדים. הם מספקים תמיכה רגשית, עוזרים במשמעת ומלמדים את ילדם על העולם הסובב אותם. ללא אמהות, ילדים מתקשים להתפתח למבוגרים בריאים. ההשפעות של אי-אם ניתן לראות כשהילד מבוגר. הם עלולים להיאבק ביצירת מערכות יחסים או במציאת יציבות בחייהם מכיוון שהם מעולם לא למדו כיצד להתמודד עם מתח או רגשות.

ההשפעות של אי-אם הן הרסניות עבור ילדים. לפיכך, חשוב להורים לוודא שהם מספקים לילדיהם את הטיפול הטוב ביותר שניתן כדי שיגדלו בריאים ומאושרים.

צרו איתנו קשר

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן